diumenge, 18 de gener del 2009

6. PollAstrE i coHeRència

... Segueix una línia Coherent, té una obra coherent, va ser un home coherent, és tan coherent el que dius .... Tots hem estat temptats en adoptar coherent per adjectivar alguna de les nostres condicions, accions o fets ...
Però per començar us faig una recomanació explicita i directa, no intenteu ser coherents, perquè tius més intel·ligents i amb més temps disponible que vosaltres van acabar morint en l’intent.

La coherència és una malaltia que t’avoca a l'esgotament emocional. Pensa amb Nietzsche que va acabar amargat, o Sèneca que es va suïcidar o Rousseau abandonant la seva prole.

Es pot ser incoherent per voluntat pròpia, però ... coherent?

Com us deia, la coherència és una malaltia i és una malaltia que deixa seqüeles. Us ho adverteixo, si no voleu entrar a les 3 dimensions psicoconceptuales de la síndrome de la coherència, oblida-la, o acabareu despersonalitzats, insatisfets o cremats.

Per una millor comprensió il·lustrarem el consell amb un exemple extret de la vida real:
Imaginem al clàssic "coherent" que decideix convertir la seva dieta vegetariana en un discurs vital. Algú ens afirmaria ...
-Jo sóc coherent i la meva opció és ser vegetarià, no menjaré res que tingui ulls.

Traslladem aquest pensament a la nostra nevera i afirmem:
- De segur, que els pits de pollastre que compro plastificats, tindran combluterol però no tenen ulls.
Algú Contraposa, amb un lleuger somriure d'indiferència prepotent:
- Res que tingui o hagi tingut ulls.


En aquell moment corprès elimino de la meva piràmide alimentària a les sardines en llauna, als saborosos talls de pernil de 5J i així fins arribar a les croquetes de pollastre que feia la meva mare...
… poso el cap cot i decideixo retirar-me de la dialèctica, però ¡valgua’m déu!, què tinc davant dels meus ullets?
- I les sabates estan fetes amb vaques cegues? No seria millor que portessis Katiuskas?

El més coherent és saber qui ets i quin és el teu nivell d'incoherència i si després d'haver llegit aquest consell, vols seguir la quimera de la coherència. Ànim!, simplement ànim!.

Si pel contrari, segueixes creient en el projecte de ser un creador, repeteix amb mi:

Bip Bip, vull ser un creador, o no, ho juro per el roig cadmi, m'entens?